2016. március 3., csütörtök

Az év első nyaralása

"Nem értem, hogy miért élnek máshol is emberek, mikor itt is lehet!" - ezt mondtam Portóról rögtön az első reggelen. Az utazás spontán ötlet volt, 3 napra meg akartunk szökni valahova Verával, és úgy döntöttünk, dél felé vesszük az irányt. Péntek délután indultunk, és 2 és fél óra buszút után már ott is voltunk.... Frankfurt Hahnban, ahonnan némi várakozás és még egyszer ennyi utazás után már ott is voltunk a portói reptéren (ahonnan várakozással együtt még plusz egy óra volt a belvárosi szállás). Szóval nem igazán mondhatjuk, hogy "elugrottunk" egy hosszú hétvégére, de az biztos, hogy abszolút megérte! Mindkettőnknek nagyon kellett már egy kis "nyaralás", testileg és lelkileg is ránk fért. Ugyan visszajönni rossz volt, de azért kicsit feltöltődtünk (élményekkel és D vitaminnal is).

Következzen a képes illusztráció (minden fotó Vera érdeme, kivéve a portóisat, és azokat, amiken csak Ő van).
Néhány kép a városról:





kedvenc képem
Itt vagyunk benne mi:

Vera és az új portugál haverja

Elmentünk a Livraria Lello könyvesboltba, ahová J. K. Rowling is járt, amikor Portóban tanított angolt, és ami állítólag ihletet is adott neki az íráshoz. Nem is csoda, belülről úgy néz ki, mint a Roxfort könytára! Ráadásul van egy kávézó az emeletén!
Vettem egy színezőt gyönyörű mintákkal. :) Van köztük egy csomó bagoly is.







Hajókáztunk a folyón:



sörényes szelfi
Megnéztük a Kristálypalotának becézett stadiont (belül könyv- és gumicukorvásár található, kívül pedig egy kert meg szép kilátás):









Sőt, nem csak innen élveztük a kilátást, hanem a Klerikusok Tornyából (sic!) is:

Ott a tenger!





Kimentünk a tengerpartra:




lógalábalóga


merengek


tengerparti szelfi
nem vagyok amuzálva a jeges széltől
itt viszont már de, sőt, rájöttem, hogy fogom hordani ezentúl a hajam!

szimmetria
Megkóstoltuk a portóit:



Saúde!
És a portói alapú koktélokat is:

PortTonic


És élveztük a napsütést:






Porto az új kedvenc városom! :) Nekem meg az egyik új kedvencem :)

3 megjegyzés:

  1. Írjátok meg, mikor mentek vissza a kedvenc városotokba! Jövök én is, hogy ne kelljen szelfiznetek.

    VálaszTörlés