2015. december 22., kedd

Kedves Olvasók! - avagy nem vagyunk Grincsek


Kedves Olvasóink!

Értesítjük Önöket, hogy Vera és én is pénteken, azaz december 25-én megyünk csak haza (igen, jól olvastátok, akkor), azaz karácsony napján, és NEM, nem vagyunk sátánisták, sem szívtelen dögök, sem sajnálni való szerencsétlenek.

A mondat második felét azért sem győzöm eléggé hangsúlyozni, mert az utóbbi időben a "Te mikor mész haza?" kérdésre adott válaszomra kizárólag döbbenet, szánalom, őszinte (vagy annak tűnő) felháborodás, megbotránkozó tekintet, értetlenség, sajnálat, vagy ezek kombinációja volt a reakció.

Miután ez csak az én esetemben legalább 15-ször előfordult már, és kicsit kezd elegem lenni a folytonos magyarázkodásból, mert szerintem MAGÁNÜGY, hogy ki hol van és mit csinál karácsonykor, azok számára, akik most tudták meg, hogy csak 25-én megyünk haza, itt még egyszer leírom az ilyenkor szokásos kérdéseket és a válaszaimat.

K: De hogyhogy/miért csak olyan későn?
V: Több okból is mindkettőnknek aznapra szól a repülőjegye. Szóban általában el szoktam magyarázni, hogy miért, de egyrészt nem érdekes, másrészt nem kell magyarázkodnunk miatta, a lényeg, hogy mindketten átgondoltan, tettünk súlyosságának teljes tudatában vettük ekkorra a jegyet.

K: És mért nem mész előbb?
V: Mivel a repjegy a legolcsóbb árkategóriába tartozik, se lemondani, se módosítani nem lehet. Ahhoz viszont sokba került, hogy veszni hagyjuk azért, hogy pár nappal előbb menjünk haza (mondjuk kocsival, amiért szintén fizetünk...). Nekünk nem ér ennyit az, hogy előbb otthon legyünk.

K: De hát akkor nem leszel otthon karácsonykor!!!!!!!!!!!!!!
V: Egyrészt. Nem én vagyok a legnagyobb expert a témában, de azt már rég tudom, hogy a karácsony december 25. és 26. Bár majdnem minden magyar család 24-én délután vagy este kezdi az ünneplést, az szenteste, karácsony előestéje (azaz hivatalosan nem karácsony).
Másrészt (ha eltekintünk a szőrszálhasogató definícióktól). Tudom. Ez van. Ha fontos lenne, hogy szenteste mindenképp otthon legyek, akkor megoldottam volna, és otthon is lennék, tehát nyilvánvalóan nekem nem annyira fontos (mint a kérdező Megbotránkozott Illetőnek, aki viszont otthon lesz szenteste).
Harmadrészt. Az én családom megvár. Minden ugyanolyan lesz, mint minden szenteste, csak egy nappal később, nem marad ki semmi, csak 365 helyett 366 napot kell rá várni (előre szólok, hogy jövőre mindenkinek így lesz!).
Negyedrészt: Aki ismer (mondjuk a kérdezők többsége nem igazán), az tudja, hogy a mi családunkban nincs túl nagy jelentősége a karácsonynak, senki nem vallásos (és ha az lenne, akkor még ennyire se tartana karácsonyt...).
Ötödrészt (kapcsolódva az előző két ponthoz): Ami nekem fontos a karácsonyban, és ami miatt szeretem, az az, hogy együtt vagyunk azokkal, akiket szeretünk, finomakat eszünk és pihenünk meg persze az ajándékok miatt. Ez jellemző ugyan a karácsonyra, de a karácsony mint időpont nem feltétlenül szükséges hozzá, ugyanezt megtehetnénk bármikor máskor is. Szóval az, hogy önmagában mikor csináljuk ezeket, nekem nem számít, a különbség ráadásul EGY NAP.


K: Jajj, de hát akkor egyedül leszel szenteste???
V: Nem, a Vera is itt lesz még.
K: Huhh, jaj de jó, micsoda szerencse!!! Akkor nem kell egyedül töltened a szentestét!
V: Igen, én is örülök, hogy itt lesz, és tökjó lesz (mert együtt leszünk, finomakat eszünk és pihenünk, ld. fent), de nem azért lesz jó, mert nem kell egyedül lennem szenteste, simán kibírnék egy estét egyedül, még abban a tudatban is, hogy mindenki más meg a szeretteivel van.

Szóval ez a helyzet, és természetesen mindenkinek joga van a bármilyen véleményéhez/reakciójához ezzel kapcsolatban, tényleg azért írtam meg ezt a posztot, hogy kiventiláljam, hogy mennyire idegesít, hogy olyanokról kell magyarázkodnom, amihez másoknak nincs köze.

Egyébként nagyon kellemes ünnepeket Mindenkinek, akárhol és akárkivel töltse is a karácsonyt és a szilvesztert! :)


2 megjegyzés:

  1. :) :) :) Épp ma mondtam a fõnökömnek, hogy csak 25-én megyek Magyarországra, és eléggé döbbenten nézett, de nem firtatta az okát.

    VálaszTörlés
  2. Naná, hogy megvár a családod (a Jézuskáról nem is beszélve).

    VálaszTörlés