2015. szeptember 16., szerda

Fanni is bejelentkezik

Sziasztok!
Gondoltam, én is bejelentkezem, ha már az első bejegyzést Vera írta. (Megpróbálok kicsit más külalakkal írni, hogy egyértelmű legyen, hogy melyik bejegyzést ki írta. Most épp más betűszínt próbálok ki, de lehet, hogy a betűtípusokkal is variálgatok majd.)

Aki nem ismerne, annak bemutatkozom: Fanni vagyok, 26 éves, budapesti, kávéfüggő. Verával egy lélek két testben ("agyhullámaiknál összenőtt sziámi ikrek"). Foglalkozásomra nézve frissen végzett konferenciatolmács (angol és francia nyelveken), civilben egy Cucu nevű ékszerteknős és számtalan plüssállat anyukája. Nagyon szeretek énekelni és aludni (nem egyszerre!). Kedvenc ételem a palacsinta, és gyűjtöm a körömlakkokat.(https://www.facebook.com/fanni.kadar.1)

Az "önéletrajz" után jöhet a motivációs levél:

Mit várok ettől a 3 hónaptól?

  • Először is: azt, hogy végre rendesen megtanulok franciául. Úgy, hogy beszélni is tudjak, és mindent értsek, amit mondanak nekem. Annyira, hogy már franciául is bátran vállalhassak tolmácsolást. Ennek érdekében a helyiekkel megpróbálok mindig franciául kommunikálni (a munkában úgyis magyar lesz a munkanyelv).
  • Azt, hogy megtanuljam önállóan beosztani a pénzem. Itthon "otthon" lakom, eltartanak, így - a 4 hónapos Erasmust kivéve, de az nem számít, mert ott nem lehetett megélni az ösztöndíjból, a szüleim segítettek, de még így is éheztem és fáztam - eddig soha nem kellett magamnak gazdálkodnom. Ez a gyakornokság erre kiváló alkalom lesz (persze az eurós fizetés és a nyugati árak mellett más, mint itthon).
  • Bár nagyon örülök, hogy a Verával mehetek, ez iszonyatosan nagy mázli, mert együtt minden könnyebb meg persze nagyobb fun, de mindenképp szeretnék ismerkedni, új barátokat, ismerősöket szerezni. Magyarokat (a kollégák azok lesznek) és külföldieket is. Ezért is jó, hogy nem egy helyen fogunk dolgozni: Vera a Bizottságiakkal vegyül majd, én meg a Parlamentiekkel bandázok. (Aztán majd jól vegyítjük a baráti köreinket és káoszt okozunk az eu-s bürokráciában!)
  • Szakmai fejlődést: bár az FTT-n első évben tanultuk a fordítástámogató szoftverek használatát, mióta lejárt az itthoni gépemen a MemoQ próbaverzió (kb. másfél éve), azóta nem volt előttem ilyesmi, és bár emlékszem, hogy anno egész felhasználóbarátnak tűnt a Trados és a MemoQ is, egyáltalán nem vagyok gyakorlott a használatukban (pedig az egyik diplomám szerint félig-meddig fordító is vagyok, úgyhogy ez tök ciki). Ahhoz a kevés fordításhoz, amit az utóbbi időben vállaltam, nem vettem volna hasznát, a munkaadók meg nemhogy nem biztosítanak ilyet, de amikor az UNESCÓnál megkérdeztem, hogy használnak-e valamilyen fordítóprogramok, konkrétan a Wordöt említették... Az EU-ban viszont minden fordító ilyenben tolja, úgyhogy ha minden igaz, pár hónap múlva profi leszek!
  • Végül, de nem utolsó sorban: azt remélem, hogy a kinti 3 hónap alatt jobban látom a jövőmet, illetve valahogy kezd kialakulni, hogy mi lesz utána. Nem csak karrier, hanem minden szempontból. Ezt egyelőre nem tudom, hogy kell elképzelni: egy napon megvilágosodom, hogy mit és hol szeretnék csinálni, vagy csak úgy alakulnak a dolgok, hogy új lehetőségek nyílnak, vagy valami. A lényeg, hogy szeretnék többet tudni arról, hogy mi lesz velem 2016-ban. Már egy bárminek is örülnék, nincsenek nagy igényeim. Vagy már ez is túl sok?
Mit tudok nyújtani?
  • A Parlamentnek: elegendő kávémennyiség biztosítása esetén szorgalmas és lelkiismeretes munkaerő vagyok. Poénokat igyekszem a társaság humorérzékével arányban elsütni.
  • A blog olvasóinak: nem vagyok olyan grafomán, mint a Vera, de azért igyekszem én is írni, főleg olyan dolgokról, amik kettőnk közül csak engem érintenek. A bejegyzések nyomokban youtube videók formájában zenét, illetve Artúr, a plüss babaorángután szelfijeit tartalmazhatják!

8 megjegyzés:

  1. nem is vagy még 26 éves :P amúgy nem lehet valahogy beállítani, hogy fel lehessen iratkozni a blogra és küldjön értesítést, ha új bejegyzés van? mintha valahol valamikor már láttam volna ilyet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, egyébként nagyon szuper, hogy csináljátok ezt! :)

      Törlés
    2. Köszi! :)
      Megpróbáltam feliratkozós bigyót tenni oldalra, nem tudom, ez az-e. Kipróbálnád légyszi? :D

      Törlés
    3. Szuper, köszi! Elvileg sikerült. :)

      Törlés
    4. igen! alig félóra volt, mire megtaláltam, melyik az a gadget :D <3 francia blogspot <3 akkor jó olvasást! :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Jó esély van rá, hogy két Artúr is lesz ;)

      Törlés